Školní psycholog
Mgr. Kseniya Lapotka
Kontakt: Kseniya.lapotka@zsukrajinska.cz, 596 965 640,
Konzultační hodiny: pondělí, středa po domluvě
Působení školního psychologa v rámci výchovně-vzdělávacího procesu spočívá v poskytování komplexních poradenských služeb žákům, jejich rodičům a pedagogům. Školní psycholog se zabývá psychologickou diagnostikou výukových a výchovných obtíží žáků a poskytuje konzultační, poradenské, metodické a intervenční služby nejen žákům, ale také jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům.
- Náplň činností a služeb nabízených školním psychologem:
- Diagnostická činnost: Podílí se na diagnostice výukových a výchovných potíží žáků, které vedou k jejich školnímu neúspěchu. Zaměřuje se na diagnostiku klimatu třídy a s tím souvisejících sociálních pozic a vztahů žáků v třídním kolektivu.
- Poradenská činnost: Poskytuje psychologické poradenství žákům, rodičům a pedagogům ohledně výchovných, výukových, vztahových i osobních záležitostí žáků. Konzultuje s dětmi jejich osobní a vztahové záležitosti a problémy, na základě jejich vlastní iniciativy nebo na doporučení učitelů. Konzultuje s rodiči a učiteli možné přístupy, které by zlepšily potíže žáků.
- Preventivní činnost: Podílí se na prevenci školní neúspěšnosti, rizikového chování či mezilidských konfliktů, na základě individuální i kolektivní práce se žáky. Usiluje o bezpodmínečné a diskrétní přijetí a komunikaci všech žáků, rodičů a učitelů.
- Intervenční činnost: Účastní se řešení výchovných a výukových potíží žáků, zaměřuje se na řešení jejich osobních a vztahových záležitostí a navrhuje postupy nápravy zjištěných problémů.
- Metodická a koordinační činnost: Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Podílí se na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy souvisejících s péčí o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.